به گزارش اخبار برنج و به نقل از ایسنا،«محمد جعفری» در بازدید از کارخانه آردخانی سلمان‌شهر با بیان این‌که این کارخانه یکی از ۱۹کارخانه استان مازندران با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن است، اظهار کرد: در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال ۷۵ هزار تن گندم از مازندران به سایر نقاط کشور از جمله سیستان و بلوچستان، اصفهان و هرمزگان از طریق حمل ریلی ارسال شد.

جعفری با اشاره به این‌که یکی از مصادیق اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حمل و نقل ریلی است، خاطرنشان کرد: کاهش بار ترافیکی جاده‌ها و در نتیجه کاهش تصافات جاده‌ای، هزینه پایین‌تر جابه‌جایی کالا، آلایندگی کمتر و کاهش هزینه‌های سوخت از مهم‌ترین مزایا حمل و نقل ریلی است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ تصریح کرد: در حمل ریلی، گندم با بالاترین کیفیت و سلامت در سیلوها و انبارها تخلیه می‌شود و یکی دیگر از مزایای این روش ارزان‌تر بودن آن است که در مواردی از حمل دریایی ارزان‌تر است.

جعفری با بیان این‌که امسال نیز برنامه‌ریزی شرکت بر افزایش حجم ارسالی گندم از طریق حمل ریلی است، تصریح کرد: درباره راهکارهای افزایش ظرفیت بارگیری حمل و نقل ریلی سیلوی شهید میرزاپور نکا بررسی و تصمیم گیری‌های لازم صورت گرفته است.

وی با وجود خط لوله جدید گاز دیگر مشکلی وجود ندارد و ۱۲۰۰ نانوایی به سوخت دوم مجهز شدند، خاطرنشان کرد: ۳۴۰۰ نانوایی یارانه‌ای و ۷۰۰ نانوایی آزادپز در استان وجود دارد و در راستای بهسازی نانوایی‌ها درخواست از شورای هماهنگی درخواست اعتبار زیر ۱۰ درصد شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲، افزود: امسال ۱۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان مازندرانی خریداری و تاکنون ۷۵ درصد مطالبات ۱۲۸ میلیارد تومانی آنان پرداخت شده است.

وی با تأکید بر این‌که مابقی مطالبات گندمکاران مازندران به‌زودی پرداخت می‌شود، گفت: امسال ۷۰ هزار تن دانه‌های روغنی خریداری شده است و سال گذشته شرکت غله بیش از ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان این ۲ استان خریداری کرده بود.

جعفری با بیان این‌که غنی‌سازی آرد بسیار مهم است، یادآور شد: شرکت تولید مواد غنی‌سازی پریمکس در مازندران وجود ندارد و هم‌اکنون این مواد افزودنی به آرد از استان‌های دیگر وارد می‌شود.